Thursday, April 12, 2007

Harapan kepada-MU YA ALLAH

Wahai TUHAN
Kurniakanlah kami ketabahan hati
Pada dugaan yang bertali arus
Ku mencari kekuatan dlm diri
Ku menaruh harapan pada-MU ya Allah

Dengan harapan itu
Aku meneruskan hidup yang penuh pancaroba ini
Dengan harapan itu
Aku bangun dari putus harapku ini

Berikanlah kekuatan YA ALLAH
Sesungguhnya hanya ENGKAU mengetahui
Betapa gusarnya hatiku
Betapa lemahnya diri ini
Siapa lagi yg dapat kuharap
Selain dari diri-MU TUHAN yang Maha Berkuasa

Adakah semua ini dugaan
Tatkala ku semakin jauh dari-MU
Kau semakin mendekati
Kau tarik diriku dengan dugaan
Agar aku kembali merintih, berdoa pada-MU

Ketika ku ingin mendekati-Mu
Semakin kuat pula KAU menduga

YA ALLAH
Siapalah diriku ini
Yang begitu kerdil dihadapan-MU
Yang begitu banyak kelemahan dan dosa
Ya Allah ampunilah daku

Janganlah KAU tidak menghiraukan daku
Janganlah KAU biarkan diriku sendiri
Walau sedetik kerlipan mata

Sesungguhnya aku sanggup apa sahaja
Aku redha kau uji diriku
Selain kehilangan-MU, YA ALLAH
Alangkah ruginya diriku jika begitu

Ya ALLAH
Aku berputus asa pada dunia
Yang bersifat sementara
Yang penuh duri-duri dan perangkap
Yang berisi kepalsuan dan muslihat

YA ALLAH
Yang Maha Pengasih
Yang Maha Mengetahui
Isi hati hamba-hamba-NYA

YA ALLAH
Keringkanlah air mata ini
Ubatilah pedih hati ini
Ku mengharap redha-MU
Aku rindu bertemu dgn-MU

- sajak oleh Siti Noor Maslina.

No comments: