Saturday, February 26, 2011

Laman Web Shopping atau Kedai Online Review

Saya baru terjumpa sebuah laman web yang menyediakan perkhidmatan laman web yang mesra pengguna dan mesra pelanggan terutamanya untuk online shopper dan online shop.


www.lot.my


Saya sudah cuba, amat mudah sebenarnya setup website, ini dan memasukkan data dan produk untuk dijual. Pendek kata tidak perlu mengupah programmer untuk membuat website bagi pihak kita.


Jika kita mempunyai shopblog seperti ini, pelanggan kita juga mudah membeli seperti website-website shopping online yang lain. Pelanggan pilih barang dan memasukkan ke dalam cart, setelah habis bershopping, checkout dan bayar secara online. Bayaran pula boleh dibuat di situ secara cash, cheque, bank transfer, online payments (Maybank2u, CIMB Clicks), credit cards (Mastercard, Visa) dan Paypal. Pendek kata ia memenuhi kehendak setiap peniaga online!


Noor  baru sahaja berdaftar, sedang menunggu untuk activate....
Bolehla jenguk kalau sudi.


http://lovelystrawberry.lot.my/ -trial version je ni tau sebab itulah ada sikit je barang, saya setup ni dalam masa sejam lebih kurang dapat macam ni. selepas ini bolehlah LSC mempunyai shopping website sendiri lovelystrawberry.com :)






Update 27/2/11 - akaun lot.my saya baru activate...  tapi untuk jadikan lovelystrawberry.com, dari keterangan di setting, saya difahamkan kena beli domain dahulu dan ada beberapa setting lagi yang dilakukan di DNS provider. Agak kecewa, tapi tidak mengapa, sebahagian kerja sudah dipermudahkan dengan lot.my ini.

Update 28/2/11 - saya telah menghubungi lot.my untuk mendapatkan domain .com. Mereka memberitahu, domain saya akan diproses. Alhamdulillah. Sedang menunggu hasilnya.

Sementara itu saya juga sedang survey perkhidmatan website yang lain yang menyatakan juga pakej shopping cart ini, tetapi tidak pasti adakah cost tambahan, atau settingnya semudah lot.my ini.

28/2/11 - *LovelyStrawberry.com sudah  activate! Alhamdulillah

Terima kasih kepada www.lot.my

1 comment:

Syafiq said...

Anda juga boleh cuba melayari laman web ini. http://plusbytes.com. Mereka juga menyediakan perkhidmatan membina laman web kedai online!